Hannes Hyvönen

Jag är så less på ES jävla skitregler! Här drar man en tydlig gräns beroende på vilket lag man spelar för. Spelar du i HV och heter Joensuu i efternamn så får du köra på preciiis hur fan du vill. Spelar du istället för Färjestad och heter Hyvönen så får du dubbla matchstraff direkt!
Äcklig jävla diskriminering, sånt här gör mig galen!!
Jag är ingen dålig förlorare, semin har precis börjat och det står fortfarande 1-1 i matcher. Men att man gör skillnad på spelare, det är inte okej!


Kommentarer
Postat av: Robert

Spännande!

Jag håller helt med dig om att Joensuu borde fått avstängning för det han gjorde mot Sami. Men att dra paralellen med det som Hyvönen gjorde är fel. Det Hyvönen gjorde är mycket mycket fulare. Armbågstackling mot huvud, in i sarg med hög fart. (och ja, det har han gjort förut denna säsong) Såna idiotgrejer tycker jag personligen är nog för att stänga av en spelare i en hel säsong. Det hör inte hemma i någon hockeyliga. Jag är Färjestadare in i benmärgen men sånt som Hyvönen gjorde ställer jag mig inte bakom, har aldrig gillat honom som spelare öht. En diva som inte kan kontrollera sitt humör och som skapat oreda vilken klubb han än spelat med. Bort med skiten! I övrigt, skön blogg du hade. Slumpades in hit när jag letade bilder på fbk.

Vill du diskutera vidare så finns jag på fb :)

mvh

Robert Lock

2012-03-29 @ 15:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: