Brevskrivande

Sitter och försöker knåpa ihop ett bra personligt brev. Hade tänkt skicka iväg ansökan imorrn så jag får det undanstökat. Om det vill sig att den blir klar vill säga. Varför ska det vara så svårt? Hatar att skriva saker om mig själv. Inte för att jag på nåt sätt är rädd för att berätta om mig själv , men det är så satans svårt. Vad ska man ta med och vad ska man utelämna?

Gissar på att jag kommer sitta en stund till så är det någon som kanske har nån bra idé eller rent av en mall så hojta till :D




Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag kan rekommendera:

gratisguiden som finns på www.cv-guiden.se och Jobbsökaren som finns på www.arbetsformedlingen.se

Där finns en massa exempel på brev, kolla igenom så att du kanske får några egna ideér på hur ditt brev kan se ut..



Det som är viktigt i det personliga brevet är att tala om varför du vill ha jobbet, vad du kan erbjuda o vilka kompetenser/egenskaper som kan vara värdefulla för tjänsten du söker..

Skriv så att arbetsgivaren får en känsla att du är rätt person och att du kan vara en resurs för dom!



Rikta ansökningsbrevet mot jobbet du söker och använd inte samma "standard-brev" om du söker olika tjänster..



LYCKA TILL!

2009-01-28 @ 06:54:33
Postat av: Emelie

Svar till:



Nettan Thanks :D

2009-01-28 @ 15:25:38
URL: http://sunkish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: