Onsdag i Grekland

Onsdag så vaknade vi upp och drog ganska tidigt till Chania. Den stekande solen gjorde att man ville hinna med saker innan man smälte bort längs med gatorna :P Direkt när vi kom fram blev det frukost för att sen gå omkring nere vid hamnen och gamla stan.

Sollefteå

Igårförmiddags så kom jag hem till Sollefteå. Jag och mamma tog en sväng på stan innan det var dags att besikta min lilla pärla. Den gick självklart rakt igenom, helt utan nån anmärkning :P
Senare på kvällen var det tjejkväll nere på stan. Jag och mamma fikade och hittade lite fynd också :)

Tisdag i Grekland

På tisdagen var det dags att ge sig ut i Agia Marina för att kolla läget. Eftersom vi hade underbart väder så gällde det att passa på under förmiddagen innan det hunnit bli alldeles för varmt :)
Sen begav vi oss ner mot stranden för att senare avsluta kvällen i Platanias som var grannbyn.

Måndag igen

Helgen är över och det betyder tillbaka till jobbet. Har kortvecka och ingen är nog mer glad för det än jag :D Härnösand mån-tis och sen en tripp till Stockholm innan jag går på 5 dagars ledighet ;)

Helgen som gått

Så har ännu en helg sprungit förbi i en jäkla fart! Var ledig både fredag och lördag vilket såklart resulterade i en utgång i fredags, en sån som jag fick sota för praktiskt taget hela lördagen :P
När jag vaknat till liv så tog jag och Martin en promenad runt Sidsjön innan vi drog och käkade på biteline.

Imorse kändes det ganska tungt att ta sig iväg till jobbet, men med en ledig dag imorrn igen så känns det lite bättre! Att jag dessutom ska träffa världens bästa Pernilla gör dagen fantastisk :D

Sollefteå till Sundsvall

Var ganska svårt att gå upp imorse när den här sötnosen låg bredvid. Men eftersom jag skulle iväg till Sundsvall och jobba så var jag ju tvungen att kliva upp :P
Väl i Sundsvall möts jag av världens oväder. Tacka vet jag Solle ;)

Hemmagjord äppelmos

Våra grannar här hemma i Sollefteå har stora äppelträd med mycket äpplen, ändå är det ingen av dom som gör något av det.. så igår gick jag dit och plockade lite ( frågade självklart innan :P) och kokade lite äppelmos. Aldrig provat innan men det var ju verkligen superenkelt! :D

Måndag i Grekland

Dags att börja visa lite bilder ifrån semestern på Kreta i Grekland :)
Vi lyfte ifrån Midlanda söndag vid 20 och landade därför ganska sent i Grekland. Innan vi fått våra väskor, hittat transfern och slutligen vårat hotell så var klockan vid halv 3-3 på natten. Vi la oss direkt för att sova så vi skulle komma upp i någorlunda tid dagen efter.

Måndagen, som var första dagen på Kreta så låg vi praktiskt taget hela dagen vid stranden och solade. Hela den här veckan så hade vi strålande sol, så den här dagen var bara en av alla fina dagar som väntade :)

Middag

Igår möttes jag och Toffe upp för att dra ut och käka middag. Vi hamnade på Kajsas, åt god mat och pratade massa strunt :P Kvällen avslutades på samma sätt hemma hos han med White chicks, lite godis och en hel del prat :D

Obligatoriskt fika

När jag är hemma i Sollefteå så måste mamma och jag gå på stan och fika, det hör liksom till :) Idag gick vi en sväng på stan innan det vankades fika på café Petter :D

Årets sista grillning

Igår så passade vi på att grilla sista gången innan det är dags att ställa undan grillen! Riktigt gott :D

Söndagkväll

Det var god tid att snöra på sig skorna och ge sig ut på en promenad. Frisk luft kan man ju inte få för mycket av :P

Smörgåstårta på jobbet

Inte varje dag det bjuds på smörgåstårta till middag på jobbet! ;)

Tisdag på stan

Gårdagen spenderades till en början på stan. Mötte upp Viktor för sen lunch och pratade bort nån timme innan vi begav oss upp till Norra berget för att se utsikten från tornet och sen äta glass :)

Sen blev jag bjuden på middag av Martin innan kvällen avslutades med Sunes sommar! Hur bra som helst :D