Bacalar

Himlen på jorden måste nog vara Bacalar. Om ni inte varit där innan, så måste ni åka dit. Så fantastiskt fint :D
Vi bodde precis vid lagunen som kallas Lagoon of 7 Colours. Vattnet skiftar i 7 nyanser av blått och det är otroligt fint att se.

Söndag i Playa

Precis kommit tillbaka efter en brunch. Vädret är riktigt bra efter orkanen som drog förbi. Tur nog så fick vi bara känna på regnet efter den :P
Dags att byta om bege sig ut igen. Blir nog nån timme på stranden.

Playa

Haft en så fin dag idag. Vädret visade sig från sin bästa sida, åt goda hot cakes till frukost, hann spendera en timme på stranden och sen strosat omkring på gatorna och bara njutit :)

Äntligen sol

Finally! Solen har äntligen kommit tillbaka, och ingen är nog gladare än jag :D
Käkade en god frukost för att sen gå till stranden en timme innan nästa skur föll. Tur den bara varade i några minuter :P

Storm

Självklart drog det in nåt jäkla stormväder igår. Himlen öppnade sig och det verkade som att den aldrig skulle stängas igen ;D Idag är det lite finare väder, men kollar man väderprognosen så verkar regnet dra in igen i eftermiddag :/

Torsdag i Mexiko

Dagarna fortsätter gå riktigt snabbt här. Förutom idag när regnet har öst ner till och från. Klockan är 21 här och nästa skur har precis börjat..är ju tur att det inte är så annorlunda jämfört med sommaren hemma ;P

Maten fortsätter leverera iallafall :)

Quesadillas

Käkade min första quesadillas för den här gången igår. Då Victor jobbade så gick jag dit själv. Är helt kär i deras pico de gallo 😍
Efter maten så gick jag omkring och tittade i alla affärer innan jag satte mig en stund vid stranden. Så fint :D

Första dagen här

Så är jag äntligen tillbaka i Mexiko :D Känns faktiskt riktigt overkligt att vara tillbaka :P Blev en ganska lång resa hit med mellanlandning både i London och Miami, men det gjorde faktiskt inget. Väl här så glömmer man bort det direkt! :)

Dags igen

Så var det dags för en resa igen. Det här året går till världshistorien för mig, som flest resor under 1 år ;D Väskan är packad och om ungefär 1 timme så beger jag mig. Äntligen :D

Italien 2015

Har klippt ihop en kort film ifrån resan till Italien. Vi besökte både Pisa och Riomaggiore :)

i

Tisdag

Den här dagen har spenderats mestadels inomhus. Vaknade imorse med halsont och under dagen fick jag även en hemsk huvudvärk :( Var iväg på affären för att få lite friskluft, typ den enda ansträngning jag gjort idag..
Blir mycket vila dom kommand dagarna.  Har inte tid att bli sjuk!

Vinterdäck

Så var det dags att lägga om till vinterdäck. Var till pappa så han fick hjälpa mig :) Passade på att träffa Måns också, storkissen :P

Old oak

Igårkväll när jag kom hem från Italien så hann jag inte mer än hem innan jag fick kasta mig i duschen och dra ner på stan. Toffe och Andreas skulle firas. Jag kom ner lite senare än de andra så blev en lugn kväll :)

Sista dagen i Pisa

Så har vi landat i Sverige. Klev upp vid 05 imorse för att ta oss till flygplatsen :) Igår så passade vi på att äta den sista gelaton för den här svängen. Om ni inte provat så har ni verkligen missat nåt.

Torsdagkväll i Pisa

Igårkväll blev det dags att prova pizza till middag. Är man i pizzans hemland så är det nästan lag på att man måste äta det åtminstone en gång. Såklart så smakar det helt annorlunda än jämfört med hemma, och mycket godare :)
Till efterrätt blev det pannacotta, Italien rakt igenom :D

Gelato

Hur gott är inte gelato? Skulle nästan kunna åka hit, enbart för glassen :D

Lutande tornet i Pisa

Igår var det dags att besöka det lutande tornet. Självklart massor av folk där och jag var tvungen att ta en ful, pinsam bild. Är man turist så är man ;) Resten av dagen gick vi och tittade på lite allt möjligt. Finns många fina byggnader och små gränder med söta butiker överallt :)