Santowines Winery

Sista kvällen på denna fantastiska ö innan morgondagen väntade och vårat plan skulle ta oss hem till Sverige igen. Jag hade både läst och hört om detta ställe, och vi chansade på att åka dit utan reservering. Vi fick ett bra bord med otrolig utsikt över solnedgången. Den kan man inte se för ofta :P Vi beställde in 12 olika viner och lite tilltugg och satt där och njöt av värmen och semestern. Kvällens sista bilder får avsluta denna Greklandsresa :)

Skaros Rock

Då vi tagit fyrhjulingen både till den röda och den svarta stranden, så fortsatte vi mot Skaros Rock. Fantastisk utsikt! :D

Red Beach

Den här dagen bestämde vi oss för att hyra fyrhjuling. Hur smidigt som helst att ta sig runt ön. Vi började med att åka mot Red Beach som var riktigt fint. Om än lite svårt att ta sig ner mot stranden :P

Vackra Oia

Vi fortsätter att spendera tid i vackra Oia. Hela Santorini är fint men det är något speciellt med just detta ställe :)

Santorini

Denna fina ö fortsätter att leverera. Vi tog oss till Oia för att se den berömda solnedgången. Inte ens bilder kan göra denna solnedgång rättvis.

Dessa vyer kan man inte få nog av! :D

Tredje och sista ön

Efter 2 dagar på Naxos så var det dags att lämna och åka vidare mot Santorini. Har varit där en gång tidigare, men den här ön kan man inte få för mycket av :)

Vi kom fram på eftermiddagen, väntade på våran transfer som körde oss till hotellet och sen begav vi oss ut för middag.

Hallsta relax

I fredags efter jobb så packade vi ihop och styrde bilen upp mot Sollefteå. Vi började med middag på stan med mamma och sen gjorde vi oss klar för att åka upp på relaxen på Hallstaberget. Riktigt mysigt att sitta utomhus i poolen och titta ut över Sollefteå ☺️

Naxos dag 2

En dag på stranden och sen gjorde vi oss klar för en sista kväll här på Naxos. Vi tog bussen in till stan, promenerade omkring bland alla affärer och människor innan vi slog oss ner på en restaurang för middag. Vi slog till på skaldjurspasta och fick in ett stort fat med mat för ett helt kompani. Här var dom inte snål med mat iallafall, det är en sak som är säker :P

Portara Naxos

Vi kom fram till Naxos framemot kvällen, så efter middagen började vi gå upp mot Portara som är ett av Naxos landmärken. Otroligt fint att stå däruppe samtidigt som solen sakta gick ner :)

Surströmmingspremiär

Igår så började jag dagen här i Sollefteå med mamma på stan. Satte oss på café Petter för en fika, hann med en sväng på Jysk och köpte även ett par skor innan vi drog oss hemöver igen. Då vädret bestämde sig för att vara på vår sida så åkte vi på Ica och handlade det vi behövde för att äta surströmming! En gång om året är ett måste :P