Att vara smal

Varför tror alla att det är så jävla enkelt att vara smal?
 

Jag är en person som genom hela mitt liv fått höra hur smal och jäklig jag är. Rent ut sagt äcklig. Jag kan garantera er att det känns precis likadant att få höra att man är smal som att höra att man är tjock. Verkar nästan som att det är tillåtet att säga till nån hur smal och äcklig nån är för, herregud. DU ÄR JU SMAL! klart man ska vara glad över det. Japp, så du ska bara koppla på leendet och se glad ut över komplimangen. I helvete heller. Det känns precis lika förjävligt. Speciellt till folk som verkligen försöker gå upp i vikt men inte kan. Jag tillhör en av dem, vill inte gå upp men har förbannat svårt att göra det om jag nu skulle vilja.
Kan inte räkna alla gånger folk har kommenterat min kropp och använt ord som; spinkråtta, pinnsmal , anorexia-fall eller "passa så du inte snuddar henne för då kanske hon går av"  Det är fan inte kul att höra.

Så tänk på det nästa gång, det smärtar precis lika mycket att vara smal som tjock.

Ni ser på mig
Och spottar ut orden i ansiktet på mig.
De gör ont. Mer ont än ni någonsin kommer att förstå.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Snälla tjejen!!!!
Det du har skrivit är helt riktigt... FÖR DOM SOM VERKLIGEN HAR DET PROBLEMET!!!!! hur kan DU sitta och skriva att du vill gå ner i vikt och sedan klaga på att du är för smal... ursäkta du måste ha en skada någonstans.. och då menar jag inte att det har med din kropp att göra!!! Du är rubbad... tänk på dom som verkligen har problemet att inte kunna gå upp i vikt och VILL på riktigt, folk som kanske är sjuka... vilken förnedring för dem det du sitter och skriver och har dubbelmoral om här!!! VÄX UPP TJEJEN!!!!!!

2008-01-03 @ 14:14:33
Postat av: Emelie

Och exakt vars någonstans har jag skrivit att jag själv tycker jag är smal? Nee precis, det är just det jag INTE tycker och därför jag vill gå ner!

2008-01-04 @ 12:30:30
URL: http://sunkish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: