Träna hemma

Jag har aldrig varit något fan av att gymma. Däremot att köra massa roliga pass såsom aerobics och afropower. Jag vill vara lika vältränad som jag var när jag en gång spelade fotboll. 4-5 träningar i veckan plus match gav verkligen resultat.
Gymmet är inte så mycket att fundera på när jag inte känner någon här som vill följa med på gymmet :P

Då får träning hemma fungera lika bra.


Magen:
Jag tycker inte att situps fungerar så då kan man istället köra med benlyft. Ligg på rygg. Placera händerna, handflatorna nedåt,under baken. Håll ländryggen rundad och axlarna lätt upphöjda. Håll ben lätt böjda, lyft upp dem ca 30 cm. Under kontroll så sänker du ner dem tills de är 10 cm från golvet. Upprepa tills du gjort de repetitioner du ska göra.

Rumpa & lår: Utfall eller bensving.



Bensving; Stå på alla fyra och dra ena knät in mot magen för att sen trycka upp det i luften så högt du kan.


Rygg:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: